Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Google Classroom hasznos linkek szülőknek

Ha gyermeked nem töltötte be a 16. életévét és az iskolában a tanár a Google Classroomban szeretne oktatni a gyereked g-mail címével, akkor Te már vagy túl vagy azon, hogy egy ún. FamilyLink alkalmazást tölts le az IPadre vagy Androidos készülékre, vagy most kell ennek nekiállnod. Erről a következő két linken olvashatsz részleteket.

https://support.google.com/accounts/answer/1350409?hl=hu

https://support.google.com/families/answer/9055704?hl=hu

A Google Classroomban a szülőket Guardiannek hívják. Lehetőségük van arra, hogy napi összefoglaló e-maileket kapjanak a gyerekeik házi feladatiról, tanulnivalóiról. Ehhez angol nyelvű segítség van. Ha elég sokan kérik, a lényeget a következő posztban megírom magyarul.

távoktatás

Forrás: Clker-Free-Vector-Images képe a Pixabay -ről.

FONTOS!!!

A szülőknek a tanárok küldhetnek meghívó e-maileket. Ezt lehet a szülőnek kérni, de kíméljük a pedagógusokat, ők is most tanulják a rendszert.

Itt a link, amin elmagyarázza a Google a szülői e-mailkeről a tudnivalókat. Érdemes megnézni a képet az oldalon, mert abból jól látszik, hogy egy napi levélben a szülő milyen jól összefoglalva, tantárgyanként értesülhet a feladatokról.

https://support.google.com/edu/classroom/answer/6388136

Mivel angol nyelvű környezetben már sokat használták a szülők a Google Classroomot, így egy hosszú kérdés-felelet tárház érhető el a Google-nál. Ennek a linkje a következő.

https://support.google.com/edu/classroom/search?q=guardian&count=16

 0
Tovább

Hogyan és ki (ne) vigyázzon az iskolabezárás miatt a kisgyerekekre?

A digitális tanrend a kisiskolások esetében azt jelenti, hogy valakinek vigyázni kell otthon a gyerekekre. Ezzel kapcsolatban számos kérdés merül fel. Hány éves kortól lehet egyedül hagyni a gyerekeket? Ha az egyik szülő otthonról dolgozhat, hogyan tud gyerekek mellett a munkájával foglalkozni? Miért nem szabad a nagyszülőknek vigyázni most a gyerekekre? Izgalmas lesz-e a digitális tanítás annyira, hogy lekösse a gyerekeket? Ha nem, mit tegyen a szülő, hogy a srácok odaüljenek a géphez – és főleg, hogy azt nézzék és hallgassák, amit kell?

Ezekről a kérdésekről magunkban írhatnánk egy posztot, de abban sok lenne a felesleges karakter. Minden kérdésre adok egy rövid, de hasznos választ. Ez amolyan digitális tanrendről a szülőknek GYIK.

Forrás: SnapwireSnaps képe a Pixabay -ről.

Hány éves kortól lehet egy gyereket egyedül otthon hagyni?

Erről törvény szól Amerikában. Nálunk nincs erről törvény. Az általánosan elfogadott kor a 12 év. 12 évnél kisebb gyerekre vigyázni kell.

Miért nem szabad a nagyszülőknek vigyázni most a gyerekekre?

A gyerekekre csak kicsit veszélyes a COVID-19, de szervezetükben lehet belőle. Ha a nagyszüleik vigyáznak rájuk, akkor úgy is megfertőződhetnek az unokáktól, hogy az unokának nincsenek is tünetei. Másrészt, ahhoz hogy a nagyszülők vigyázzanak a gyerekekre, a nagyszülőknek utazni kell, ami most rájuk nézve kockázatos.

Ha az egyik szülő otthonról dolgozhat, hogyan tud gyerekek mellett a munkájával foglalkozni?

Ha mindkét szülő kap home-office lehetőséget, akkor meg kell próbálni, hogy délelőtt egyikük, délután másikuk dolgozik. Ha lehet, a lakásban egy jól elkülöníthető helyen legyen a „munkaállomás” és meg kell értetni a gyerekekkel, hogy ott apa és anya van, oda nem szabad menni. Ha kicsi a lakás, akkor ennek a „munkaállomásnak” nem kell egy külön szoba, elég, ha van laptop, hogy az egyik ágyra csak az mehet, aki éppen dolgozik. És itt jön egy fontos dolog!

Napirendet kell készíteni! Ez nagyon fontos. Majd megtudjuk, hogy mikor lesz a távoktatás melyik része, és a házi menetrendet ahhoz kell szabni. Kell egy ilyen menetrend. Tudom, nehéz betartani, de csak az első két hétben.

Izgalmas lesz-e a digitális tanítás annyira, hogy lekösse a gyerekeket?

Erről nem tudunk sokat. Ausztráliában sok gyerek tanul online módon. A távoktatásnak ott nagy hagyományai vannak. Nem lett ott sem kevesebb diplomás, mint más fejlett országban. Így feltételezhetjük, hogy a gyerekek figyelmének és érdeklődésének felkeltésére és fenntartására vannak jó módszerek. Orbán Viktor azt mondta, hogy a digitális tanrend bevezetése lehet, hogy egy kicsit döcögős lesz. Így tanárt, diákot és szülőt egyaránt próbára fog tenni. Sokkal jobb ezzel küszködni, mint a betegséggel viaskodni.

Mit tegyen a szülő, hogy a srácok odaüljenek a géphez – és főleg, hogy azt nézzék és hallgassák, amit kell?

Ha lehet, az első napokban üljön oda a szülő a gyerek mellé, amikor indul az oktatás. Másrészt, ha meglesz a napirend és mondjuk, főzünk, akkor kérjük meg a gyereket, hogy a leckét, amit írt olvassa föl nekünk. Kis jutalmakat is kitalálhatunk: csoki, mesefölolvasás stb.

Megint erőt kell vennie magukon a szülőknek?

Igen. Ez újabb teher, de szüleinkért és gyerekeinkért egyszerre teszünk valamit. Ha senki nem betegszik meg a családban, és nyáron nem kell a gyerekeknek az iskolában hőgutát kapni, akkor viszont megérte: mi győztünk!!!

 0
Tovább

Elmarad a közösségi gyerekprogram? 3 tipp

A koronavírus elkapása elleni legjobb védekezés az önkéntes és legalább részleges karantén. Mit jelent az a hétvégén? A legjobb, ha a családból csak 1 valaki megy egyedül bevásárolni, a gyerekek pedig 2 napig a 4 fal között játszanak a szülőkkel. Igen a szülőkkel – és nem a telefonjukkal.

benti játék

Forrás: Mabel Amber képe a Pixabay -ről.

3 egyszerű játék kisiskolásoknak és szüleiknek

A, Feszítsetek ki egy nagy kartont egy ajtó két félfája közé és játszatok bábszínházat! Legyen a bábszínház egy bolt. A bábok legyenek a plüssállatok. Ők vásároljanak. Így lehet gyakorolni a számolást. Meglátjátok, sokat fogtok nevetni.

B, Játszatok szóbeli kakukktojás játékot! Pl. Elmond az anya 5 szót, amiből 4 szín egy meg egy tárgy. A gyerek kiválasztja a kakukktojást. Ha ez így megy, akkor lehet bonyolultabbat is kérdezni. Pl. 4 j betűvel kezdődő szót és egy a betűvel kezdődő szót. Ha nem megy, vezessük rá a gyereket. Írjuk le a szavakat egymás alá, úgy hogy nagyobbnak rajzoljuk a kezdőbetűket. És ha ez is megy, adjuk át a kezdeményezést a gyereknek! Mondjon ő 5 szót egy kakukktojással. Ezen is sokat lehet nevetni.

C, Hozzunk be a szobába poharakat, amelyek különböző mértékben vannak vízzel megtöltve. Egy kanállal üssünk rájuk hatszor, váltakozó ritmusban. Ezt kell majd a gyereknek megjegyezni és utánunk csinálni. Mivel zenei tehetséggel különböző mértékben vagyunk megáldva, így a „dallamok” bonyolultságát a gyerekünk képességeihez kell mérni. Itt is lehet szerepet cserélni.

Hogyan vegyük rá a gyerekeket a játékra?

Mi kezdjünk bele! A gyerekeket érdekelni fogja, hogy miért kezdünk egy nagy lapra boltot rajzolni. Ha érdeklődnek, rögtön be kell őket vonni a rajzolásba.

A kakukktojás játékot elkezdhetik a szülők egymás között. Aztán a gyerekek bevonódnak. Mondjuk, anya úgy tesz, hogy nem tudja a választ. A gyerekek meg majd segítenek.

A poharas játéknál ne mondjuk meg, hogy mi fog történni, csak kezdjünk el helyet csinálni a poharaknak. Utána titokzatoskodjunk, ha a gyerekek kérdeznek. Azt is mondhatjuk, hogy most zeneszerzővé képezzük át magunkat.

Fejlesztő és egyben szórakoztató játékokról a Játékos Otthoni Tanulás FB-oldalon több információ is lesz.

 0
Tovább

Ez egy próba bejegyzés

Ha ez a szöveg látszik, akkor sikerült megírnom az első bejegyzést.

 0
Tovább

dominotice

blogavatar

Minőségi játék, minőségi irodalom nagyszülőknek és unokáknak.

Legfrissebb bejegyzések

2021.04.22.
2021.03.25.
2021.03.12.
2021.02.15.
2021.01.30.

Utolsó kommentek