Lehet csalásmentes a digitális számonkérés?

Tudjuk, hogy a gyerekek nagyon leleményesek és minden teszthez és dolgozathoz ki tudnak találni valami puskázási módszert. A digitális oktatás során nehéz a tanár dolga, mert a korábbi tesztelési módszereket használva nem állíthatnak minden távolban levő gyerek mellé egy felügyelőt. Ennek a problémának a megoldására találták ki az „online proctoring” módszert.

teszt

Forrás: Markus Spiske képe a Pixabay -ről..

Mi az „online proctoring”?

Egy olyan webes eljárás, mely alkalmas arra, hogy a vizsgázót/ tesztírót/ írásban felelőt a webkamera és egy szoftver segítségével figyelje, illetve, amit figyelt azt rögzítse. Ezt a módszert eredetileg munkavállaló jelöltek vizsgáztatására dolgozták ki, de iskolások számonkérésére is alkalmas.

Mit nem szeretünk az „online proctoringban”?

Éppen azt, hogy monitoroz. Azt gondolom, hogy egyes tanárok nem tehetik kötelezővé az ilyen online vizsgáztatást és beszámoltatást, de érdemes lenne a KLIKK-hez vagy az OH-hoz menni a kérdéssel, hogy használható-e valamelyik „online proctoring app”. Van olyan, amelyik azt állítja magáról, hogy megfelel a GDPR-követelményeknek.

Tanárnő! Tanár úr!

Mi a véleményük erről?

(Itt egy GDPR-megfellő eszözhöz link: https://mettl.com/computer-based-tests/online-exam-software?utm_medium=blog&utm_source=www.google.com

Itt pedig egy amszterdami székhelyű eszköz linkje: https://proctorexam.com/

Ezeket csak azért raktam ide, hogy el lehessen képzelni, hogy miről van szó.)