Mint az előző posztban írtam, a Játékos Otthoni Tanulás Facebook-oldal közzétett egy kérdőívet a home schoollal kapcsolatba. A kérdőívet egyszer már kiértékeltem. Akkor 26 kitöltője volt a kérdőívnek. Mára 101 kitöltött kérdőívet értékelhettem ki.

Forrás Aw Creative képe az Unsplash-ról.

101 kitöltött kérdőív tanulsága

A kiértékelés után a következőket állíthatjuk biztosan. 1. A legtöbb problémát azoknak a családoknak okoz a home school, ahol csak az egyik szülő tud otthon lenni a gyerekkel és neki home office-ban kell dolgoznia. 2. A legnehezebb azoknak a szülőknek a feladata, akiknek kisiskolás (alsó tagozatos) gyermekük (is) van. 3. Minél több munkát tesz bele egy tanító vagy tanár a „távoktatásba”, annál könnyebb a szülők feladata. 4. A tanár online személyes jelenlétével történő oktatásnál nincs jobb. 5. Vannak tanítók, akik nagyon jó tanítók normális körülmények között, de annyira idegenkednek az online módszerek alkalmazásától, hogy a mostani krízis helyzetben alig értékelhető a munkájuk. 6. Vannak iskolák, ahol az egész tanári kar csillagos ötöst érdemel a homeschooling „tantárgyból”: mindent megtettek, amit tudtak és az színvonalas is volt.

Megfogalmaztuk a változtatni valókat

Mivel sokan mondják, hogy a koronavírus járványnak új hulláma érkezhet hozzánk szeptemberben, ezért arra gondoltunk, hogy megkérjük az oktatási rendszer irányítóit, hogy készítsék föl az iskolarendszert a következő home schoolingra. Ebből egy petíciót is készíttettünk, melyhez ezen a linken lehet csatlakozni.

Hogy ne legyen zsákbamacska a link, itt is megadjuk a petíció teljes szövegét.

Kérjük, hogy az ősszel várható homeschoolingra a nyár folyamán készüljön föl a közoktatási rendszer.

A tavaszi homeschooling tapasztalatai alapján a következőket kérjük.

  1. Legye az online eszközöknek egy olyan, összesen 5 eszközt tartalmazó „csomagja”, amelyet kötelező minden magyar iskolában használni, és amelytől eltérni nem lehet!
  2. Ennek a csomagnak a tartalmáról kérdezzék meg a szülőket is!
  3. A tanárok kapjanak használható képzést, melynek eredményeképpen magabiztosan és örömmel használják a csomagban levő eszközöket!
  4. Az első 4 osztályban egy online óra 30 perces legyen!
  5. Készüljenek átlinkelt online tananyagok!
  6. Gyűjtsék össze a legjobb gyakorlatokat, és azok alapján készüljenek a tanárok számára módszertani ajánlások!

Kéréseink mellett köszönetünket is ki szeretnénk fejezni. Köszönjük sok tanár lelkesedését és odaadó munkáját, aki kreatív és áldozatkész volt a tavaszi homeschooling folyamán!!!