Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

a hét ovisverse #2

Állatkerti történetek #2

Hiába hogy megvehetsz

Friss ropogós perecet,

Állat abból nem ehet

Se sokat se keveset.

Harapjon csak belőle,

S rák elindul előre.

Épp csak bele kóstolna,

s horkolna a mormota.

Perecre ha gondolna,

kígyó becsavarodna.

Százlábú a végét járja,

perecet, ha vacsorálna.

S egy falattől kirobbanna

mosómedvék víziszonya.

Ha igazán szereted,

állatkerti sereged,

nem adsz neki perecet,

se sósat, se meleget!

 0
Tovább

A hét ovisverse

Állatkerti történetek #1

Átnézett a kis medve,

a szomszédos ketrecbe.

Kenguru az erszényben,

Ellentmondás fejében.

„Azért dugta zsebébe,

csókért kapta cserébe?”

S ehhez hozzá dörmögte,

„nem tellett egy bölcsőre.”

Medve apa meghallja,

s gyermekét  így korholja:

„Attól még, hogy erszényes,

lehet állat erényes.”

Parancsol is bocsának:

„Fiam, mond, hogy bocsánat!”

 0
Tovább

itt az eső, mit csináljanak a nyaraló csakádok?

Ha nyaraltok és esik az eső, tanuljatok a gyerekeitekkel verseket és mondőkákat. Bővül a szókincsük tőle.

Néhány példával szolgálhatok én is.

Álmos vers

Eljött már az este,

nem megy gyerek egy se,

állatkertbe, uszodába,

csak a pihe-puha ágyba

oda vonzza álma.

Esőűző

Ha az eső csepereg,

bánkódnak a gyerekek.

Ha odakint zuhog már,

Anyuka is búsong tán.

Pedig kisüt majd a nap,

s a sok gyerek dalra kap.

Az állatkertben 

Repül most a holló,

pedig kedve romló.

Gondjai nem szállnak,

a madár is csak állat.

Ha ezek a versek tetszenek neked, akkor lájkold a Játékos Otthoni Tanulás Facebook-oldalt, mert ott újabb versek is lesznek.

.

 

 0
Tovább

Hogyan készüljön az oktatási rendszer a következő home school helyzetre?

Mint az előző posztban írtam, a Játékos Otthoni Tanulás Facebook-oldal közzétett egy kérdőívet a home schoollal kapcsolatba. A kérdőívet egyszer már kiértékeltem. Akkor 26 kitöltője volt a kérdőívnek. Mára 101 kitöltött kérdőívet értékelhettem ki.

Forrás Aw Creative képe az Unsplash-ról.

101 kitöltött kérdőív tanulsága

A kiértékelés után a következőket állíthatjuk biztosan. 1. A legtöbb problémát azoknak a családoknak okoz a home school, ahol csak az egyik szülő tud otthon lenni a gyerekkel és neki home office-ban kell dolgoznia. 2. A legnehezebb azoknak a szülőknek a feladata, akiknek kisiskolás (alsó tagozatos) gyermekük (is) van. 3. Minél több munkát tesz bele egy tanító vagy tanár a „távoktatásba”, annál könnyebb a szülők feladata. 4. A tanár online személyes jelenlétével történő oktatásnál nincs jobb. 5. Vannak tanítók, akik nagyon jó tanítók normális körülmények között, de annyira idegenkednek az online módszerek alkalmazásától, hogy a mostani krízis helyzetben alig értékelhető a munkájuk. 6. Vannak iskolák, ahol az egész tanári kar csillagos ötöst érdemel a homeschooling „tantárgyból”: mindent megtettek, amit tudtak és az színvonalas is volt.

Megfogalmaztuk a változtatni valókat

Mivel sokan mondják, hogy a koronavírus járványnak új hulláma érkezhet hozzánk szeptemberben, ezért arra gondoltunk, hogy megkérjük az oktatási rendszer irányítóit, hogy készítsék föl az iskolarendszert a következő home schoolingra. Ebből egy petíciót is készíttettünk, melyhez ezen a linken lehet csatlakozni.

Hogy ne legyen zsákbamacska a link, itt is megadjuk a petíció teljes szövegét.

Kérjük, hogy az ősszel várható homeschoolingra a nyár folyamán készüljön föl a közoktatási rendszer.

A tavaszi homeschooling tapasztalatai alapján a következőket kérjük.

  1. Legye az online eszközöknek egy olyan, összesen 5 eszközt tartalmazó „csomagja”, amelyet kötelező minden magyar iskolában használni, és amelytől eltérni nem lehet!
  2. Ennek a csomagnak a tartalmáról kérdezzék meg a szülőket is!
  3. A tanárok kapjanak használható képzést, melynek eredményeképpen magabiztosan és örömmel használják a csomagban levő eszközöket!
  4. Az első 4 osztályban egy online óra 30 perces legyen!
  5. Készüljenek átlinkelt online tananyagok!
  6. Gyűjtsék össze a legjobb gyakorlatokat, és azok alapján készüljenek a tanárok számára módszertani ajánlások!

Kéréseink mellett köszönetünket is ki szeretnénk fejezni. Köszönjük sok tanár lelkesedését és odaadó munkáját, aki kreatív és áldozatkész volt a tavaszi homeschooling folyamán!!! 

 0
Tovább

Mit kérnek a szülők a home schoollal kapcsolatban?

A napokban készítettem egy kérdőívet azzal a címmel, hogy a Tanár is ember. Ez volt az alapállásom azokhoz a problémákhoz, amelyek a home schollal kapcsolatban fölmerültek. Bár a kérdőívet csak 26-an töltötték ki, így is sok mindent el lehet mondani a tanároknak.

Mielőtt azonban a tanárokhoz szólnék, kell néhány szót az oktatáspolitikusoknak is mondani. Minden oktatáspolitikus tisztában van azzal, hogy ami most folyik az nem is igazán homescholling, hanem krízisoktatás. Ám erről csak a megkérdezettek 66 %-a tudott. Vagyis jó lenne, ha az oktatásért felelősek elmagyaráznák a szülőknek, hogy ha beindul majd a homecshooling, az mennyivel jobb lesz, mint ami most történik. Mindenesetre arról, hogy a hatékony és szülőbarát homeschooling milyen legyen és mi hiányzik hozzá, azt a kérdőív kitöltői közül többen el tudták mondani.

Milyen legyen a homeschooling eszköze?

A szülőknek 92%-a gondolja úgy, hogy az ország minden iskolájában egy egységes app csomag használata lenne hatékony. A 92%-nak a fele bele is szeretne szólni abba, hogy ebben a csomagban mi legyen.

A már meglevő eszközök (appok) közül kiemelkedően hasznos a Google Clasroom és a Skype. Ugyanakkor a többi eszközt nagyjából egyforma számban találják hasznosnak a szülők. Ebből is látszik, hogy jelenleg sok fajta eszköz érhető el hazánkban, de mindegyikben van 1-2 olyan funkció, ami jó. Olyan eszköz azonban, ami egyben rendelkezne minden szükséges tulajdonsággal, jelenleg nem elérhető.

A szülők meg is fogalmazták (kifejtős részén a kérdőívnek), hogy sokoldalú kommunikációs eszközre lenne szükség, egy oktató appre, amely futtatása idején nem tud a gyermek semmilyen más szoftvert, appot stb. használni. Az app/ szoftver alkalmas lenne arra, hogy videó-beszélgetést lehessen rajta folytatni; legyenek benne feladatlapok a megoldási kulcsokkal; láthassák rajta keresztül a szülők a tanár értékelő tevékenységét; lehessen rajta üzenetet küldeni és ezekhez az üzenetekhez lehessen fájlt csatolni.

Milyen módon oktassanak a tanárok?

A kérdőívben fölsoroltunk 6 különböző oktatási metódust. Kértük a szülőket, hogy 1-től 5-ig értékeljék a metódusokat hasznosság és hatékonyság szempontjából. Ebből az jött ki, hogy a legjobb módszer a következő. A tanár élő órát tart, mindent elmagyaráz, majd házi feladatot ad a gyermeknek, aki azt megoldja és beküldi a tanárnak.

A legrosszabb módszernek azt tartják, ha a tanár megküldi a tananyag oldalszámát és kéri a diákokat, hogy dolgozzák föl, aztán küldjék el e-mailbe a vázlatot.

(Akit érdekel az összes módszer, az lájkolja a Játékos Otthoni Tanulás Facebook-oldalt és kérje üzenetben, hogy posztoljam ki a módszereket egyenként. Ha 10-nél többen kérik, akkor ki is posztolom.)

A szülők bölcsessége

A szülők megírták a metódusokról azt is, hogy nehéz róluk általánosságban értékelést adni. Bizonyos tantárgyaknak az egyik metódus felel meg, más tantárgynak másik. De változik az igény a szerint is, hogy mi az éppen aktuális tananyag.

És természetesen megfogalmaztak a szülők kéréseket is.

Mit kérnek a szülők a tanároktól?

Kezdjük a nehezével!

Kedves Tanárok!

  1. A feladatokat ne tanár nyelven fogalmazzák meg! A szülők azt nehezen értik.
  2. A tanóra lehetőleg 30 perces legyen! A kicsik elveszítik a fókuszt, a kamaszok elkalandoznak.
  3. Az órákon legyenek jelen. Törekedjenek az interaktivitásra!

Zárjuk le egy szép szülői üzenettel: „Le a kalappal a gyerekem tanárai előtt!”. Ezt írta ugyanis az egyik anyuka.

Mi is tudjuk, hogy nehéz ez az otthoni helyzet. Azok közül, akik a kérdőívet kitöltötték 40 %-uk home office-ban van. A tanárok kérnének valamit tőlük?

 0
Tovább

dominotice

blogavatar

Minőségi játék, minőségi irodalom nagyszülőknek és unokáknak.

Legfrissebb bejegyzések

2021.04.22.
2021.03.25.
2021.03.12.
2021.02.15.
2021.01.30.

Utolsó kommentek